FAQ

Is het nog niet helemaal duidelijk? Uw vraag zal er zomaar tussen kunnen staan.

Veelgestelde vragen

Kan ik ook als particulier bestellen?

Nee, helaas niet. Met onze producten zijn wij alleen op de zakelijke markt gericht. Wij kunnen u wel van harte helpen met een doorverwijzing naar één van onze dealers.

Wanneer ontvang ik mijn offerte?

Bij een offerte aanvraag van onze vaste producten ontvangt u de offerte binnen twee werkdagen. Een offerte voor een maatwerk aanvraag ontvangt u binnen vier werkdagen. 

Kan ik bij jullie langskomen in een showroom

Helaas hebben wij geen showroom om onze producten te bekijken. Wel kunnen wij u voorzien in een proefstukje van de houtsoort of het model leuning.

Wat is de levertijd?

De levertijd is afhankelijk van de ordergrootte. U kunt er vanuit gaan dat u standaard bestellingen binnen 8 werkdagen in huis heeft. Maatwerk en speciale opdrachten vergen wat meer tijd. 

Leveren jullie in heel Nederland?

Ja, wij leveren in heel Nederland op de locatie waar u de producten nodig heeft. Dat kan op uw kantoor of werkplaats zijn, maar ook op de bouwlocatie van uw opdracht. De meeste bestellingen worden met onze eigen vrachtwagen gebracht, maar de kleinere bestellingen worden verzonden per koerier.

Leveren jullie ook in het buitenland?

Momenteel leveren wij alleen nog onze producten in Nederland. Buitenlandse leveringen zijn in overleg ook mogelijk.

Hoe worden de producten geleverd?

De producten worden altijd verpakt in een transparant gesealde beschermzak. Vervolgens worden de producten voorzien van de door u geleverde informatie zoals ordernummer en/of bouwnummer.

Kan ik bij jullie terecht voor maatwerk?

Wij zijn u graag van dienst met een maatwerkoplossing. Onze mogelijkheden hangen af van uw aanvraag en gaan graag met u in gesprek om deze mogelijkheden te bespreken.

Ik heb een afwijkend formaat, kan dat ook?

Dat kan zeker, maar hangt wel af van het benodigde model. Wij ontvangen hiervoor graag een tekening van u zodat we onze mogelijkheden kunnen bekijken en bespreken met u. De informatie hiervoor kunt u sturen naar info@fremeyer.nl 

Welke houtsoorten zijn mogelijk?

Wij produceren onze producten van een aantal standaard houtsoorten, maar kunnen uw gewenste product ook in een afwijkende houtsoort leveren. 

Onze vaste houtsoorten zijn:

  • Grenen
  • Mahonie
  • Rubberwood
  • Iroko
  • Eiken
  • Essen
  • Esdoorn
  • Beuken
Ik heb een afwijkende houtsoort nodig, kan dat ook?

Wij werken met een aantal standaard houtsoorten. Die kunt u vinden op de productpagina's. Een andere houtsoort is vaak mogelijk, dat zullen we dan voor u bestellen. 

Ik weet niet precies hoe de bocht van de leuning loopt, wat nu?

Wij kunnen de benodigde leuning(en) voor u uittekenen en vervolgens produceren, maar hiervoor hebben wij een getekende mal van u nodig. Voor verdere informatie hierover vragen wij contact met ons op te nemen. 

Monteren jullie de trapleuningen en balusters ook?

Nee, het monteren van de leuningen en balusters laten wij over aan andere vakmensen over.

Uit welke kleuren lak en verf kan ik kiezen?

Wij leveren onze producten onbehandeld, gelakt of voorzien van een witte grondverf. 

Transparant gelakt
U kunt er voor kiezen om de producten één of twee maal te laten lakken. Dit gebeurd met een transparante lak. Wanneer u kiest voor één keer gelakt, dan zal de leuning of baluster nog een keer op locatie gelakt moeten worden. Bij twee lagen is de leuning of baluster voldoende beschermd en glad genoeg. 

Wit gegrond
Een andere optie is om de leuning of baluster te bestellen inclusief witte grondverf. De producten worden dan van één of twee lagen voorzien en dienen achteraf nog afgelakt te worden in een kleur naar keuze. 

Ik heb een oude leuning en wil graag een nieuwe, wat moet ik doen om dezelfde te laten maken?

Hiervoor kunt u twee dingen doen. Optie 1 is de oude leuning naar ons toe te sturen zodat wij deze na kunnen maken. Optie 2 is de leuning op een groot stuk papier leggen en vervolgens de vorm na te tekenen. Dit papier hebben wij nodig om de juiste vorm te maken. 

Wat betreft het model van de leuning, is dit afhankelijk van onze freesmogelijkheden. Wij willen u vragen hiervoor contact met ons op te nemen. 

Welke betalingstermijn hanteren jullie?

Wij hanteren een standaard betalingstermijn van 30 dagen. 

De geleverde trapleuning is gebroken of beschadigd. Wat moet ik doen?

Ten eerste is dat natuurlijk erg jammer en zonde van de leuning. Dat zou kunenn betekenen dat u garantie heeft op een nieuwe leuning. Hiervoor kunt u contact met ons opnemen om de nieuwe leuning te bestellen.

Staat uw vraag vraag er niet tussen?

Stel een vraag

Hulp nodig?

Neem contact op met Coen Bergman, hij vertelt u er graag meer over!

Stel een vraag

Waarom Freymeyer
  • Groot in maatwerkoplossingen
  • Echt iets goeds in handen
  • Wij zorgen voor grip in elk bouwproces

Gegarandeerd van een snelle levering

Bij Fremeyer ben ik gegarandeerd van een snelle levering en producten van goede kwaliteit. Er is altijd aandacht voor afwijkende wensen en het is een fijne partij om als partner te hebben.